За образованието от първо лице

декември 5, 2011

Вкъщи имаме следния проблем: голямата ми дъщеря получава редовно оценки 5.5 на контролни. Като се загледам в контролните виждам, че те са нашарени отгоре до долу с червено и има потресаващи грешки, както от невнимание, така и от незнание. Според моите критерии тези контролни са за тройка най-много. Според математическите критерии за изчисление на оценката (брой верни/общ брой) оценката би била някъде около 4.

За известен период от време смятах, че подобни несъответствия се получават само при една учителка, която толерира дъщеря ми, но това явление се размножи и при останалите учителки. Върхът на сладоледа е, че по време на тест учителката прави един тур между чиновете и небрежно подсказва на децата къде са сгрешили, при което те мажат с коректор и пишат верния отговор. Ако добавим коректора към червеното, картинката е повече от шокираща. Още по-плашещо е, че при тези условия има деца с двойки и тройки.

Не знам в какво се корени причината, но в момента училището създава на дъщеря ми изкуствено усещане за знание и готовност, докато аз успявам да я хвана в незнание на елементарни неща от учебния материал.

Естествено аз искам детето ми да получава хубави оценки, но още повече искам да получава истински знания, които да могат да се докажат с висока оценка извън собственото и училище или дори извън българската образователна система.

За момента личния ми проблем е в това, че дъщеря ни смята, че ние я подтискаме и не я оценяваме, с който ние се справяме някак, но в дългосрочен план това явление може да има деградиращ ефект върху характера и възможностите на учениците и младите хора.

6 Responses to “За образованието от първо лице”

  1. nixanbal Says:

    В кой клас е това?🙂


  2. По-ключовия въпрос е къде учи дъщеря ти. Аз съм студент в момента, завърших езиковата в стара загора- топ 3 на ‘елитните’ гимназии в БГ.

    Там, като в разказите на чудомир, даскалите пишат 6 на Господ-Бог, 5 на себе си и от 4 надолу за простосмъртните.

    Топ 3, защото е по резулатите от матурите. По български завърших с 4, на матурата искарах 5.60, без да уча, защото… дълга история.

    Та на матурите ясно се вижда кое даскало колко изкарва. Тия дето са в топ 10 са училищата в България-те са пълна скръб, но абсолютно всичко е просто още по-зле.


  3. Нали им плащат на учителите на базата на оценките на учениците. Пък и в края на годината не им се занимава с поправителни, за това от рано си връзват гащите.
    А това, че нищо не могат да научат децата, идва от това, че и тях нищи не са ги научили.

  4. Светла Says:

    То и с висшето ни образование е същото…

  5. grigorweblog Says:

    Мисля, че Момчил е най-близо до истината. В момента всеки ученик представлява за училището едни ходещи 1000-2000 лв, които то получава в бюджета си. По тази причина всяко училище се опитва да привлече и задържи куцо и сакато…


  6. За жалост нещата стават все по-зле. И висшите учебни заведения също не остават по-назад.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: