БОШлаф

юни 29, 2010

Ютията ни Bosch изгора за втори път за по-малко от две години. Остава още месец до края на гаранцията и, така че ще я занеса да я оправят и ще планирам купуване на нова ютия след по-малко от година, базирайки се на статистически данни на живота и досега.

Нещо много важно при избор на битова техника оттук нататък – винаги ще питам къде се намира гаранционният сервиз. Този на Bosch е в Люлин 5 и за първото изгаряне съм изпътувал 40 км да я оставя и взема и съм изгубил 2 часа. Сега ще трябва да изпътувам 60 км и ще изгубя още толкова време. А, да, работното време на сервиза е от 10 до 18. Супер!

Оставам си с въпроса от предишния си постинг, посветен на същата тази ютия:

Какво става с шибаната техника в днешни дни? Дядо ми е шивач и през всичките години, които помня, той е ползвал една и съща ретро ютия, докато за краткия си семеен живот ние ще сменим вече трета ютия с дизайн на космически кораб.

3 Responses to “БОШлаф”

  1. dagoburd Says:

    Питала ли си някога дядо си колко пъти тая неговата юрия е ремонтирана по времето, когато техниката не е била от най-лесно достъпните продукти ? :>

    И фурната вкъщи до скоро, беше на 30 години. Ама само за последните 10 години помня над 5 ремонта извършвани от баща ми :>

    P.S. Още нещо специално за тая ютия на дядо ти – след като е шивач, все пак имай предвид, че е вероятно, малко да го кажем по модерному, да е enterprise решение🙂

  2. Св Says:

    Първо, собственика на блог-а е мъж🙂

    Второ, напълно съм съгласен, че сегашната техника, дори сравнена с тази от преди 10 години, е пълен боклук…..

    Трето, фурната ви може да е ремонтирана и 10 пъти, но поне има тази „опция“. При 99% от сегашната техника или я няма, или щом изтече гаранцията, се принуждаваш да купиш нова вместо да ремонтираш. И ще ти дам един пример – служебен PDA, който се счупи точно 2 седмици след като му изтече гаранцията – usb порта, който се използва за зареждане, синхронизация и т.н. Занесох „чудото на техниката“ в официалния сервиз (няколко пъти, понеже ми е близо. Ако беше далеч, щях да се откажа още първия път.). 1-ви опит: „Ако беше в гаранция, щяхме да ви го сменим с нов, т.като трябва да се смени цялата дънна платка.“ 2-ри опит: „Поръчайте си платка от интернет, ние ще ви я сменим срещу 20 лв.“ 3-ти опит: След нахалстване от моя страна взеха прословития PDA и го пратиха на ремонт чак в далечна Чехия с уговорката да ми се обадят след 1 седмица. Обадиха се точно след една седмица и отговора беше: „Устройството не може да бъде поправено, т.като в централния склад тази част не е налична. Заповядайте да си го вземете обратно.“ 4-ти опит: Великото устройство е захвърлено в шкафа и чака момента, когато ще трябва да го предам тържествено при напускане на сегашната ми месторабота😀 Аз, естествено, никога повече няма да си помисля да продукт на съответната фирма, нито пък ще го препоръчам на някой. Но това на никой не му пука докато великите китайски заводи бълват всякаква техника при себестойност 1/10, а понякога и по-ниска от това, което плаща крайния потребител. И няма значение дали купуваш IBM, Apple или HP – всичко идва от едно и също място, само „лепват“ друга марка.
    Изводите всеки сам да си ги прави, но мисля, че примера е доста говорящ и валиден за ситуации, в които е попадал почти всеки от нас.

  3. Angel Says:

    FYI – ако нещо се прецака и още е в гаранция съгласно Закона за защита на потребителите – носи се там от където си го купил, те да се оправят със сервиза и т.н. За справка http://www.kzp.bg/


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: