Сборно

юни 21, 2010

НАП ми преведе пари по данъчното облекчение за младо семейство. След като парите вече са ми в банковата сметка, мога смело да кажа, че НАП върна тези пари с редица нарушения. Бях забравил да си подпиша декларацията. Не че е грешна, но просто липсва подпис. След това НАП задейства процедурата едва 4 месеца след подаването на документите и то след като ние ги сръчкахме, а уж трябваше да е в 30-дневен срок. И най-накрая трябваше да удържат неплатените от мен общински данъци, но те не го направиха, което от една страна добре, че ми дават повече пари, но от друга – можеха да ми спестят разхождането до общината. Повечето нарушения в случая са в моя полза, но просто говорят, че процесите не са изчистени.

***

Едни бойкотират „Нестле“ заради агресивен маркетинг на бебешките млека, други – заради чалгаджийски реклами. Аз мога да ви дам още една причина. Явно вчера е имало някакво събитие в Южния парк, спонсорирано от Нестле. Резултатът тази сътрин е невероятна кочина и разхвърляни кашони, чашки и опаковки от продукти на Нестле. За сравнение ще кажа, че на „Цвете за Гошо“ Васко Кръпката правеше оборка на поляната пред сцената в неделя рано сутринта.

***

Областен град с демографски срив. Държавата дава по хиляда и кусур пари за ученик и по две хиляди за ученик в специалност изкуства. Резултат е завишен брой паралелки по изкуства. Учителите пък имат бойната задача да обикалят незаписали се ученици и да ги накарат живи-умрели да се запишат в тяхното училище, защото всяка бройка носи пари, а може и да е спасителна за някоя паралелка и за няколко учителя. Директорите оказват натиск при празен лист на поправителен да се пише тройка, пак за да не се изгуби ученика и съпровождащите го пари, а на матурите и изпитите след 7-ми клас от 100 точки 14 гарантирали тройка, квесторите подсказвали и резултатите са показателни. Хубаво е да има реформа, ама и контролни механизми са необходими.

Вашият коментар

