Банкови такси

юни 7, 2010

Банките масово въвели такси при разплащане с дебитни карти. За мен това не е новина, тъй като Райфайзенбанк, с която работя (без да харесвам) открай време ми теглят по 20ст. за всяка покупка в Билла или плащане в epay. 70 ст. пък ми вземат, ако тегля парите си от банкомат на друга банка. Комисията за защита на потребителите щяла да я провери тази работа с таксите. Интересно с какво решение ще излезе. 

Преди 12 г. дойдох като студент в София и тогава семейството ми откри удобството на дебитните карти. Баща ми превеждаше пари в банката, а след няколко часа аз ги теглех от банкомат без такса. Тогава този модел още беше в зародиш и банките го стимулираха с липса на такси. Сега вече използването на картова сметка е задължително за голяма част от хората (било за заплати, било за помощи и пенсии) и банките са готови да жънат приходи от такси.

Колкото и да ми е неприятно, трябва да призная, че банките са в правото си да искат такси. Ние пък, като техни клиенти, сме в правото си да искаме по-голяма сигурност и отчетност. Да не забравяме и най-важното – банкиране в реално време, а не да си виждаме разходите и да си получаваме парите чак при следващото осчетоводяване на Борика.

3 Responses to “Банкови такси”


  1. Услугата за банкиране в реално време я предлагат Централна Кооперативна от около 4-5 месеца (не правя реклама), т.е. не се чака Бориката да минава, превеждат ти парата и след 1 минута можеш да я ползваш. Плаща се около 2 лева на година. Мисля, че се казваше симетрия или нещо подобно, идеята е да можеш да теглиш от картовата си сметка и на каса без да пускаш молба за всяко теглене.

  2. 0xff Says:

    Ми то въпроса не е само в БОРИКА, а и в самата банка, защото дори и да ми преведат пари по картата, ако отида на някои от *собствените* банкомати на дадена банка, пак не мога да изтегля парите 5 мин. след като са ми ги превели, т.е осчетоводяването трябва да се случи и на ниво банка🙂 в този ред на мисли, осчетоводяването в банките, съвпада със сетълмънта към БОРИКА. Такава е системата.

    Що се касае до господина дето ни осведомява за продуктите на ЦКБ, аз лично считам, че те са сред банките, в които процедурите са на ниво 2000 година. Инак не мога да си обясня, защо когато си извадиш ВИЗА електрон, автоматично ти се правят 2 сметки – разплащателна и картова. Ако да речем ми идват пари по картовата, означава, че с тази карта не мога да си плащам битовите сметки. Ако е обратното – не мога да тегля пари на банкомат! Допреди 6 месеца, това беше положението.

  3. gamar Says:

    това с незабавното теглене от собствен банкомат май го предлагат повечето банки, при ДСК поне е така и то без екстра такси. Обаче по съвсем друг начин стоят междубанковите преводи.

    Мен това, което не спира да ме учудва са безумните такси за преводи в ЕС. Така и не съм седнал да проверя дали има регулация за подобно нещо, но ми се струва някак нередно и неуместно.


Вашият коментар

