Петъчни абсурди

април 9, 2010

Изключително се радвам, че нямам досег със здравната система, но пак страдам косвено, заради сблъсъците на мои близки със системата.

Последният хит:

Лекарство, което се приема ежедневно и се продава по 28 бройки в опаковка. Подпомага се от касата и се дава по рецептурна книжка. Според някакви малоумни правила на Здравната каса лекарството се дава точно на месец, ни повече, ни по-малко. Излиза, че всеки месец човек увисва 2-3 дни без лекарство, което пък би нарушило ефекта му. Затова хората си купуват свободно една опаковка, която би трябвало да покрие останалите дни в рамките на година т.е. касата доплаща за 12 от общо 13-те необходими опаковки на година. Излиза че заради спорен финансов ефект в полза на касата, тя всъщност стимулира неправилното лечение.

Неправилното лечение води до допълнителни прегледи, изследвания, нови лекарства и ново лечение, които пък водят до повече разходи от страна на касата и т.н. и т.н.

По-добре да пием по 8 литра мляко на закуска и да се надяваме, че няма да се разболяваме.

One Response to “Петъчни абсурди”

  1. pav Says:

    Аз съм от тези с 28 хапчета за месец, а опаковката ми струва около 98 лева.Според една аптекарка лекарството не бива да се прекъсва или да се делят на по половин хапче и JP-тата трябва да попълват рецептурните книжки навреме, а не на определено число от месец т.е. дата на изписване на лекарството да се съобразява с нуждите на пациента, а не с капризите на лекаря или на чиновника. Само че аптекарката от другата смяна на същата аптека ехидно ми каза, че трябва да си го купя. На всичко отгоре освен това лекарство имам още 4 с по 28 хапчета и вдигам кръвно само като си помисля за системата и за всичките пари, които аз лично съм наляла в нея от здравни осигуровки.
    Надеждата ми е, че лекарите ми обещават, ако „слушкам и папкам“ т.е. не пуша и си пия лекарствата редовно, след време да ми ги намалят. Дано!
    Успех на всички, които се докосват до здравната система.


Вашият коментар

