Сборно

ноември 16, 2009

Напоследък ми харесаха няколко български вина, които мога да препоръчам. Пино ноар и Совиньон блан от серията Cycle на Винпром Карнобат и Мерло 2007 от Тера Тангра. Първите две са сравнително добри представители на тези непопулярни, като за България, сортове, а последното е наистина страхотно вино. Всичките са на цена 7-8 лв.

Btw заедно с мерлото пихме и някакво чилийско вино, което беше жалка история. Оставам с впечатление, че чуждите вина, които се продават в България, са доста нискокачествени. Това мога да го твърдя със сигурност за новозеландските и австралийските вина, които тук се продават като едва ли не най-доброто от тези места, а същите там минаваха за доста семпли.

***

През уикенда винаги бягам, независимо къде се намирам. Този уикенд ми се наложи да бягам между две ямболски села. Гледката на учуден селянин в трактор в неделя рано сутринта, видял самотен бегач на междуселския път – безценна.

***

Нина се престраши да хване волана, а аз се престраших да се возя и напътствам. В резултат на това разходът на колата стигна неподозирани низини:)

14 Коментари “Сборно”

  1. longanlon Says:

    нали знаеш как се прави виното от клас 8-9 лв. независимо от коя държава…

  2. Св Says:

    странна работа – как се прави…. Може ли да поясниш?

  3. longanlon Says:

    ето така се прави:
    http://kaka-cuuka.com/118

    имайте пред вид, че статията е от преди 3 години и цените посочени там са за тогава

    за ценовия клас, към който да се насочите… не знам, не разбирам от вино. мислех, че целта е да ви е вкусно, така че изберете това което ви кефи на вкус 🙂


  4. За чилийските, австралийските и новозеландските вина не знам, но специално испанските и италианските с цени 15-25 лева са много ОК. Тествали сме ги в съответната чужбина, а след това с радост сме ги откривали и в България. По-евтини импортни вина не бих рискувала да купя. Същото се отнася и за ВСИЧКИ продукти на Карнобат – яко спирт и химикали. Може и да са успели да ги докарат на вкус, но почти сигурна съм, че са отровни.

  5. longanlon Says:

    може да са изкуствени, но отровни не – има лаборатории, контрол и т.н.

    пък и какво отровно може да има в 60% дестилирана вода, 40% чист етанолов спирт и малко асенция? 🙂

  6. longanlon Says:

    говоря за ракиите де, вината може да прочетеш как се правят в линка

  7. grigorweblog Says:

    @longanlon – знам, как се прави виното. влизал съм във винпроми, гледал съм рецепти, говорил съм с технолози и съм смятал себестойност. в този постинг давам оценка на вкуса, аромата и пивкостта, а не на технологията за производство. Вината от 20+ лв. може и да са 100% от посочения сорт грозде (а може и да не са), но сметни месечния бюджет за по една бутилка на вечер…
    @Св – ценовият клас не е най-добър ориентир. Най-добрите критерии са 1.личен вкус и предпочитания и 2.препоръка от енолози.
    @Антония – написала си всички с главни букви. Обикновено се доверявам на преценката ти, но не вярвам на изказвания от тип всички-никой и в конкретния случай не съм напълно съгласен.

  8. Св Says:

    Извода е – за вкус и аромат – бутилирани вина. За полезните ефекти на виното – домашно. Поне за мен това е истината 🙂


    • А аз все още не съм пил хубаво домашно вино…

      • grigorweblog Says:

        Защото в България домашно вино се прави заради количеството (т.е. да имаш с какво да се напиеш евтино през зимата), а не заради качеството

      • Св Says:

        @Даниел – срам за майсторите 🙂

        @Grigor – не съм напълно съгласен, че е точно така. По принцип при натуралните домашни вина е почти невъзможно да се постигне трайност без химия. Затова те се правят предимно за текуща консумация – до към пролетта на следващата година :-). Друг е въпросът ако имаш желание да го приготвяш и съхраняваш в дървени съдове, както и много други „чалъми“ – тогава има шанс виното да се доближи доста по вкус до промишленото производство. Но за това си трябва доста време и усилия, много по-лесно е в пластмасовите бидони :-).
        Но дори и да не е с най-доброто за дегустация, домашното вино съдържа в пъти повече полезни вещества от „магазинното“. За последното всъщност няма гаранция, че не е просто алкохол + цвят + аромат.

  9. longanlon Says:

    Даниел Панев,

    Аз съм пил – почерпиха ме веднъж с вино, което още не е съвсем станало (т.е. наполовина си беше гроздов сок). За не-винолюбското ми небце това сладко и ароматно нещо беше първото вино (купено или домашно, скъпо или евтино) което ми хареса и бих пил.


Вашият коментар

