Челен сблъсък в стена

август 20, 2009

На това оприличавам опита да се добереш по нормален начин до лечение през здравната каса в България. Имам предвид лечение на болест, различна от настинка, при доказан специалист, който няма да те препрати към частния си кабинет, и открит не чрез познати, а през болничната рецепция.

6 Коментари “Челен сблъсък в стена”


  1. Не винаги. Много зависи къде пробваш, разбира се. Моето GP е в поликлиниката на Военна болница. Преди няколко седмици отидох при него с оплакване от болки в коляното. Веднага даде направление за ортопед-травматолог. Да, позволи си да препоръча свой колега, но веднага допълни и няколко имена от Горна баня с твърдението, че и те са добри специалисти. Отидох при лекаря, който ми беше най-близко, честно казано (демек този в съседния коридор :)), прегледаха ме веднага, отговориха на всичките ми въпроси и то по-подробно отколкото съм се надявала, назначиха лечение, записаха час за контролен преглед… Не мога да се оплача от нищичко.

    И въобще всичкият ми опит с лекарите във Военна болница е такъв. Много съм доволна, че навремето като избирах GP попаднах там. Случайно, разбира се, просто офисът ни беше на съседна пресечка 🙂 Познати твърдят, че в Токуда също се справят добре. И за правителствена съм чувала ласкави отзиви… Но за други какви horror stories се носят, ум да ти зайде. А човек не трябва да разчита на късмета си като стане дума за лечение, нали.

  2. danielpanev Says:

    За травматолозите в Токуда не бих се изказал като теб, Антония 😉


  3. Ааа, не знам, не знам 🙂 Не съм се срещала с тях, за щастие, пу-пу, да не се налага никога повече да търся такъв доктор.

  4. grigorweblog Says:

    Баш ортопед търсим.


  5. Д-р Василев от клиника Спектромед, която работи със Здравната каса – в поликлиниката на Военна болница е, мисля, че е втория (или третия) коридор вдясно, точно преди аптеката. Има едно разширение на коридора, където е локалната регистратура, те ще те насочат към кабинета му (нещо като 105-106 ми се върти в главата, но сигурно бъркам). Работи сутрин от 8 до 13 часа. Внимателен и обясняващ е. Извади два кокала даже, за да ми покаже как изглежда коляното и какви проблеми има с него по принцип. Най-вече за да не се панирам толкова много 🙂 Разполага с направления за ЯМР, което също е важно. Работи с лабораториите във Военна болница (рентген и другите образни диагностики), които са сред най-добрите в София.

    На мен ми предписа противовъзпалитени лекарства за разтегнатите странични връзки като не пропусна да ме информира за страничните ефекти. Разпита ме дали съм имала проблеми със стомаха – и даде рецепта и за Нексиум. Предупреди, че ако имам някаква реакция към препаратите, трябва да му се обадя веднага, може и по телефона.

    Резултат: няколко часа след първото хапче отокът на коляното ми почти изчезна. Болката я няма съвсем. Имам трудности само при слизане по стъпала, някак ме срязва под капачката. Ама д-р Василев ме беше предупредил, че ще е точно така. И беше казал да избягвам катерене/слизане до контролния преглед на 25-ти.

    Казвам ти – всичко ми беше обяснил внимателно, което за мен е много-много важно.

  6. grigorweblog Says:

    Благодаря за информацията!


Вашият коментар

