Ако бях жена…

март 11, 2009

…досега да съм се самоубил.

Днес ми попадна списание „Мода“. В него имаше стотици рекламни снимки на дрешоляци и аксесоари, стотици момичета с влажни очи и полуотворени устни и представяне на продукти на обща стойност повече от това, което има в момента на БФБ. По принцип такова списание би довело до екстаз материалните момичета, но какво става с тези, на които им се иска, но по една или друга причина няма никога да станат момичета като от корица на списание?

10 Коментари “Ако бях жена…”

  1. Tarna Says:

    О, мисля, че не трябва да го взимаш толкова буквално. Момичетата на тинейджърска възраст може би се стараят да приличат на тези от кориците, но когато пораснеш малко, това не е важно, всеки си има собствен стил.


  2. Нямаше да си се самоубил, повярвай ми. 🙂 В общия случай, ако не можеше да станеш като момичетата на кориците, щеше въпреки това да си пазаруваш и да си мислиш, че си като тях. 😉

  3. a-tipova Says:

    Всъшност повечето жени не искат да приличат на момичетата от кориците, но си мислят, че останалите жени искат, и си мълчат. И в един момент като се заговори за това се оказва, че само редакторите на гореспоменатите списания харесват момичетата от кориците 🙂
    Същото е с изкуствените гърди – повечето мъже (88%! http://www.connectingsingles.com/poll_0_2296_1/guys_do_you_prefer_to_feel_natural_female_breasts.htm?nt=6) предпочитат естествените гърди, с всичките им дефекти… Защо тогава толкова много жени си имплантират силикон?


  4. Обикалям магазините като гламава и псувам модата и тези, дето я измислят. В момента най-злостно реагирам срещу идеята, че дамската чанта трябва да се носи само и единствено на ръка – правят ги с две малки дръжчици, дългата и удобна презрамка са я пратили в пенсия. Да, ама като се качиш в градския транспорт кое да държиш първо? Чантата ли, децата ли, сама ли да се хванеш, за да не се сринеш… кое?

    За обувките да не почвам да рантя направо, защото имаше един 3-годишен период когато модерни бяха острите носове и бях май единствената жена в цяла България, която не ги обу пък. Как не успявам да намеря поне една дълга и широка пола по магазините, всичките са тесни и с дължина около коляното. Не харесваш тази дължина? Ходи гола тогава. Панталоните с тесни крачоли? Ехооо, отивам на работа, няма просто да си ветрея задника по заведенията, трябва да ми е удобно, не спънато. А тъмните „зимни“ цветове? Не стига, че и без това сме депресирани от липсата на слънце, ми айде и като за погребение да се обличаме.

    Уф, разпених се 🙂 Антимодерна съм, никога не си давам парите за парцали, които догодина няма да са „актуални“, залагам на класически опростени кройки и качествени материи. Оказва се, че такива са главно ужасно скъпите дрехи, уви. И като тръгна да пазарувам – сърцето ми плаче с кървави сълзи.

  5. Светла Says:

    Излиза, че ако беше жена, не при всички случаи би се самоубил, а само ако си материално момиче, което няма (природна и/или финансова) възможност да прилича на мацките от модните списания.

    Аз все още се считам за жена, но не изпитвам желания да се самоубия при вида на подобни списания, просто са ми безразлични. Имам си целулит и коремче и не изпадам в депресия от този факт, оставила съм косата ми да побелява, без да я боядисвам, не се гримирам… днес в супермаркета се зачудих дали да си взема някакъв евтин крем против бръчки и да видя ще има ли ефект, но при мисълта как трябва да се мажа всеки ден, ме домързя…

    Смятам, че независимо от всичките ми физически дефекти (споменах ли лошата кожа, дългогодишните мазоли на краката, грубите пети и разширените вени?) живея емоционално пълноценно и ако понякога, образно казано, ми иде да се самоубия, то не е нито заради външния ми вид, нито заради някакви си модни списания.

  6. Светла Says:

    П.п. Антония, сложи ме и мене в групата на жените, които никога не са сложили обувка с остър връх. Обувки на токчета също не нося, виж, дебели платформи не отказвам.

    И кога, по дяволите, окончателно ще мине модата на ниската талия? Само едни дънки с висока талия успях да си намеря. Детски. От рапърския щанд на Малкия ЦУМ. За щастие – без избродиран Еминем :-).


  7. Ех, Антония, искрено ме разсмя!!! Подкрепям те с две ръце и два крака…
    И по повод коментара на Светла, наистина не разбирам кой идиот е измислил ниските талии…!!!

  8. Стела Says:

    Какво им е лошо на панталоните с ниски талии? Единственият проблем е, че тррябва да не носят с боди.
    Но виж липсата на разнообразие е дразнеща. Чудя се дали по другите държави е такова чудо – само един модел обувки, само един модел панталони, аман.

  9. Стела Says:

    *да се, sorry


  10. Не знам дали само редакторите си харесват слабите момичета с полуотворени устни, а повечето жени не ги харесват, но щом ги има по списанията със сигурност това е печелившо и се котира.

    Четох преди време една статия за развитието на Плейбой. Никой от мъжете, с които съм разговаряла, не харесва моделите там – били прекалено еднотипни с еднакви, хм, параметри. Да, ама когато през 60-70те години е имало опит за разнообразяване на типажа са били получени гнвни писма и спад в тиража… Протестите са били по повод плеймейтка с малък бюст…

    Така че, не, няма да се самоубиваме ако сме жени, но си е доста ангажираща работа да се борим със стереотипите.

    Българската модна оферта за нормални дрехи е друга тема 😉


Вашият коментар

