Задачка

декември 22, 2008

За тези, на които задачата на Никола им е трудна, съм приготвил нещо доста по-лесно… и противоречиво.

Задачата е от тетрадката за 1 клас на дъщеря ми. Колко кубчета има на всяка от двете фигури?

cubes

Аз реших задачката на Никола, но все още не мога да убедя хората около мен в решението на тази задача:)!!!

15 Коментари “Задачка”

  1. Nikola Says:

    Ама това не е по-лесно 🙂

  2. nik666 Says:

    Ъъъ, освен ако дефиницята за понятието „куб“ не се е променила откакто бях ученик, на първата фигура би трябвало да са 4, а на втората – 8?

  3. nik666 Says:

    Грешка, на втората ще са 8 ако приемем на доверие че зад предното кубче стои друго 😉

  4. ghibli Says:

    Според мен не е на доверие, ако нямаше друго кубче отдолу горното щеше да виси във въздуха, което е невъзможно.

  5. Миша Says:

    Аз явно съм мегаломан, но – 5 и 9? 🙂

  6. Прасунсен Says:

    copland++
    Другото не са кубчета, а паралелепипеди. В задачата какъв отговор е даден?

  7. NinjaDude Says:

    Еми логично е да са 9 на втората фигура, иначе трябва да се приемат разни неща, като залепване с лепило и пр. Ако са лепнати с лепило, то може да са 8, може и 7 да са дори, ако се лепи по ръбчето 😛
    Изглежда некоректно зададена задачата 🙂 – ако ще се приемат разни въображаеми неща, какво пречи да си представим още едно кубче зад деветото, и то би останало скрито, ако го има. А ако се продължи логиката на възможните невидими кубчета, и зад първата фигура може да има скрито кубче, хехе.
    Сори за глупостите 🙂

  8. Драго Says:

    Кубчетата са 11.

  9. Алекс Says:

    Относително е.

  10. longanlon Says:

    на първата картинка се виждат 4 кубчета, на втората се виждат 7

    не знам дали в първи клас учат разлика между куб и паралелепипед, но тия, които казват 5 кубчета на първата картинка не са прави – от 4 куба не може да се получи един голям куб (трябва да са 8)

    • grigorweblog Says:

      Хехе, какъв жив интерес към толкова глупава задача. Моят отговор е 4 и 7, но съм убеден, че авторите са искали да тестват наблюдателността и въображението на децата и най-вероятно са си представяли, че на втората картинка има 8. Тъпото е, че няма нищо, което теоретично и дори практически да показва, че отзад се крие още едно кубче.

  11. Силвия Says:

    първо линиите хич не ми се струват успоредни, ама ако приемем, че са:

    1. ако децата ги учат на кавалиерна проекция в първи клас, то съм склонна да споря, че на първата има едно кубче, разбито на четири паралелепипеда. Кака сийка е прав, че ако виждате 4 кубчета, няма как да стане от тях пето. Обаче понеже се съмнявам да ги учат на тва животно проекцията, по скоро смятам, че първото е 4 кубчета.

    2. Не се пита колко се виждат, а колко има – второто напълно първосигнално го приех за някаква странна многостранна фигура [иха че определение се получи] и изобщо не си го представям като две залепени кубчета – според мен на тази фигура има 6 кубчета. Ако не са учили проекцията. И 1, ако са я учили.

    3. Ако на второто има две кубчета едно зад друго, а не някаква интересна фигура, то тогава кубчетата са 7 [ако приемем малките неща за кубчета] или 1 [ако приемем, че се оправят с идеята, че гледани странично стените ще изглеждат по-къси, отколкото гледани фронтално]

    Абе това не е ли едно от онези безсмислени задания, дето се дават на малки деца, за да ги накарат да изскачат с интересни идеи, да ги учат да защитават и обосновават мнението си?

  12. Влади Says:

    Ако ще допускане, че на втората е скрито кубче, то по същата логика можем да приемем, че и на първата има скрито. Даже може да приемем, че има безброй много скрити кубчета и зад двете куБчини. Затова се обявявам против допускания и залагам на 4 и 7.

  13. Влади Says:

    Сори за правописа горе. Не съм спал 45+ часа. И вече лягам;-)


Вашият коментар

