Софийски маратон 2008

октомври 6, 2008

Започвам с цитат от блога на Еленко:

„Следващата неделя (12 октомври) се провежда софийският маратон. Информация за него се намира по-трудно от досието на висш държавен служител и моят опит сочи, че организацията винаги е голямо фиаско, но нищо.“

Това с информацията за маратона е абсолютно вярно. Маратонът е инициатива на Българската Федерация по Лека Атлетика и Софийска община. Информация за маратона се намира на www.sofia.bg, секция „Култура, образование, спорт“, след това се избира „Дирекция Превенция, интеграция, спорт и туризъм“ и след това „Предстоящи дейности“. Както виждате доста е скришно. Ето и директен линк. Сайта на БФЛА пък въобще няма да го коментирам. Аз открих маратона единствено в годишния календар и то без никаква допълнителна информация. Като за единствен маратон в България информацията е доста скромна.

Некои съображения

  • Такса за българи няма. таксата за чужденци е 20 EUR. Това не го ли забраниха със закон?
  • Документите са публикувани в doc, pdf и ppt. Само в pdf нямаше ли да е по-добре?
  • Регистрацията се извършва в кафене. Айде моля ви се по-сериозно
  • Кому е необходим медицински преглед? Декларация не е ли достатъчна.

Защо не бих участвал в софийския маратон

  • трасето е изключително скучно, голяма част от него е покрито от ежедневния ми маршрут и се състои от няколко обиколки, което доказано убива ентусиазма на аматьори и професионалисти
  • организацията е трагична и хаотична. Липсва гардероб например.
  • маратонът доколкото знам е единственият в календара на БФЛА и затова е много важен за всички спортни клубове. Затова и аматьорите се неглижират от съдиите и от професионалните спортисти. При участието ми през 2006 съдията на финала не си даде труда даже да ми съобщи времето, а след настояване от моя страна той ми го каза и изкоментира, че е много слабо. Такива коментари са в състояние да убият ентусиазма за дълго време
  • вече веднъж съм избягал „полумаратон“ (17 км) и той не е предизивкателство за мен, а за маратон не съм готов

Защо ще участвам в маратона

  • това е единственото по рода си събитие за София и за България. В столицата има много малко места, където човек може да бяга приятно и интересно. В този смисъл маратона си е цял празник за всички бягащи.
  • ще бягам „полумаратон“ за поддържане на форма и за по-добро време
  • ще бягам с надеждата, че участниците ще стават повече, коментарите за събитието ще стават повече и това ще повлияе положително на организацията и на имиджа на маратона

Какво бих направил за по-добър маратон

  • ще сменя трасето. Вижте трасетата на маратоните в Прага, Париж, Берлин, Истанбул и в Бостън. Софийския маратон може да стане далеч по-популярен, ако трасето минава по Цар Освободител, Раковска, Витошка, Патриарха и др. Голям праз, че града ще е блокиран за половин неделя, той и без това е блокиран целогодишно.
  • ще направя истински полумаратон. Полумаратонът би трябвало да е 21 км, какъв е този ташак 17 км? Ще въведа дистанции от 5 и 10 км за деца и аматьори с цел популяризиране на събитието и на бягането като спорт
  • ще се погрижа да има разделение професионалисти-аматьори. Хубаво ще е да има пейсмейкъри.
  • ще се погрижа за участниците поне минимално – например с осигуряване на гардероб
  • ще организирам съпровождащи събития за децата по градините и училищта. ще организирам „корпоративна“ щафета.
  • ще направя джамборе на финала и някаква гала вечер или парти за участниците.
  • ще си направя свестен сайт, на който да се приемат регистрации, да има маршрута и денивелацията на трасето. Ще разтръбя мощно из медиите.
12 Коментари “Софийски маратон 2008”

  1. Марина Says:

    Е, все пак има напредък – контролното време вече е 5 часа (за сравнение мин. година беше 4 ч. 30 мин.)
    което ме кара да се замисля повече за участие в пълния маратон догодина, живот и здраве…
    Плюс това такса участие за българи няма ( като го видя, ще повярвам 😉 ).

    Наистина, 17 км е малко странно… аз също съм съгласна, че трябва да е 21 км.
    Съответно да има 10, 5 км.

    И накрая: Аз също смятам да участвам (на 17 км)

    Пожелавам приятно бягане на всички!

  2. Деян Says:

    За да не се повтарям:
    http://shorti.maquett.com/?p=6

  3. grigorweblog Says:

    @Марина – приятно бягане и успешно финиширане!
    @Деян – този постинг съм го чел много отдавна и съм го цитирал в един мой коментар тук:
    https://grigorweblog.wordpress.com/2008/04/17/

  4. Jaguar Says:

    Наистина жалко, че за подобни събития може да се научи само от ентусиасти, които си дават труда да публикуват такива новини. Критиката ви към организаторите е съвсем конкретна и градивна, дано поне някой от тях си даде зор да предложи подобрения там, където трябва. А това за таксите за чужденци е направо смешно…

  5. Татяна Василева Петкова Says:

    Зравейте,
    Ще си позволя да започна с една перефраза на един велик маратонец, който казва, че „Няма нищо, по- вълнуващо от това да обиколиш света бягайки!“Аз съм със зрителни увреждания, бягала съм маратон на много места по света, е нашия Софийски маранон със сигурност не е един от най-добрите, но пък и ние самите си го правим такъв.И все пак за мен винаги е било чест да бягам на него, защото първо е най- представителния български маратон и второ, защото празника на духа и волята не го правят добрите материални условия, а желанието да се забавляваш.Приятно бягане на всички, а на зрителите приятни емоции от видяното!


  6. […] с една обиколка, когато аз бях по средата, както и с Марина, която коментира под предния постинг за маратона и […]

  7. Александър Says:

    Здравейте!

    Идеята за по-кратките дистанции на маратона са много добри – но това означава повече работа за организаторите, отчасти и заради повечето участници и от тук идва проблемът предполагам…

    А иначе желая да се включа в някое аматьорско бягане на 5K или 10K пролетта/лятото в/около София. Ще има ли такава възможност?

    Благодаря!

    • grigorweblog Says:

      Alexander – не съм чувал за такива бягания, но на страницата на федерацията по лека атлетика има календар на състезанията, може би част от тях са отворени и за аматьори. На запад хората си имат running clubs и сами си организират надбягвания.

  8. Марина Says:

    А тази година ще има ли маратон в София? Няма го в календара на БФЛА, но чувам оттук-оттам, че щяло да има на 25-ти октомври… (като преди това разправяха, че на 18ти щял да бъде), и изобщо дали ще има…?

  9. grigorweblog Says:

    Не съм чувал и не знам. На 17-и има обиколка на Витоша.


  10. […] 5, 2009 Благодарение на Марина разбрах, че в София ще се провежда „маратон“ на […]


Вашият коментар

