Краснопис

септември 13, 2008

Аз: – Учителката каза на родителската среща, че тази година децата ще пишат основно с молив. Тя щяла да разрешава химикал само като вид поощрение за тези, които се справят добре с краснописа.

Нина: – Да, аз си спомням, че бях първата в класа, на която разрешиха да пише с химикал.

Аз: – Добре, че при нас нямаше такива правила, иначе и досега щях да си пиша с молив.

10 Коментари “Краснопис”


  1. И какво ?
    Имаш нещо против ли ?
    личното ми мнение, е че точно така трябва да се процедира-поощряване на прилежните ученици.Иначе каквъ стимукл може да се намери за децата, за да пишат по-добре?Да ги заведе на стриптийз-бар ли ? или самата учителка да си вдигне блузата ?

  2. grigorweblog Says:

    Хм, ти да не си опериран от чувство за хумор…


  3. Не-на дава литра камънярка съм :))) И ходя до тоалетната през няколко минути….
    Когато написах горния коментар се бях ядосал на един идиот във форума 🙂

    Все пак-какво те впечатли ? Интересно ми е 😉

  4. Svetlina Says:

    Не че нещо… ама на края на годината дали ще има деца, които са писали само с молив? Мисля, че никоя учителка няма да го позволи 😉

  5. grigorweblog Says:

    @trichocephalus – Впечатли ме това, че учителката ще поощрява деца, които са преситени, с нещо толкова елементарно и се обзалагам, че ще успее:)
    На нас едно време ни биеха печатчета пчелички за поощрение. Аз успях да събера един печат – за буквата О:)
    @svetlinа – естествено, че не. всички деца се нуждаят от поощрение в крайна сметка, дори да е за буквата О:)

  6. kanew Says:

    По мое време нямаше химикалки. Поощряване-помилване по главата от учителката. Наказания-не ми се говори.

  7. ImPRESSed Says:

    А аз мислех, че писането първо с молив, а после с химикал, си е нормална практика. И аз така се учех да пиша, но за съжаление ефект няма – и до днес почеркът ми е като на египетски доктор.

  8. Графът Says:

    Навремето (историческо за вас 😀 )краснопис означаваше равни букви, еднакъв определен наклон, тънко и дебело, и т.н. Това може да се научи само с молив и след това вече с писалка с мастило. Даже за истински краснопис моливът се подостряше по специален начин – леко сплеснат.
    Химикалката не е писалка, тя е драскалка. Затова и не можа да си спечели име на „писец“ – остана си химикалка… 🙂
    Ако зависеше от мен, изобщо не бих разрешил първите две години да се пише с химикалки.

  9. grigorweblog Says:

    @kanew,@Графът: Всякакви едновремешни ръчно написани документи, които съм виждал, винаги са били с изключително красив почерк. Това донякъде сигурно се е дължало на това, че образованието тогава наистина е било ценност и хората наистина са полагали старание, а технически писалката може би също е влияела на красивият почерк. Сега мисля, че поощряват децата след 4-ти клас да си предават домашните написани на компютър.
    @ImPRESSed: Практика е, да, но на мен ми хареса дефиницията на поощрението:)

  10. kanew Says:

    Краснописът от едно време се дължи на използването на перодръжки и мастилници. Перата бяха разнични номера.От натиска на перото се получаваше тънкото и дебело писане, а след тренировки и краснописа.През 1950 година въведоха единните училища по съветската система /еднополови училища/ и писането с перодръжка беше задължително. Носехме в чантите си бакелитови „неразливаеми“ мастилници с лилаво мастило.Връщахме се в къщи обикновенно боядисани в люляков цвят.След 7-8 години тази система беше отхвърлена.
    Техническият краснопис се получаваше с „редис“ перо, различни номера и туш.


Вашият коментар

