Ново петнайсе

юли 11, 2008

Да се хвана пак за любимата ми тема за картовите плащания.

Вчера си купувах билет за автобус от билетния център в подлеза на НДК. Хубавото беше, че можех да платя с карта. Изненадаха ме обаче с това, че трябва да платя с 0.5% повече, което за билета ми излизаше 15 ст. Нямах време и желание да питам защо. Сега обаче питам някой дали знае от какъв зор при картово плащане търговеца ще ми взема с 0.5% повече? Картата ми е на Борика, а терминала беше на ПИБ, ако това има значение.

13 Коментари “Ново петнайсе”


  1. Такса за банков превод, най-вероятно.

  2. grigorweblog Says:

    Досега никой търговец не ми е начислявал такава такса обаче, ако наистина е това.


  3. Wellcome to the New World 🙂
    Булбанк начисляват(ха) тая такса (0,5%) при всички операции с техни кредитни карти.
    Не съм сигурен – просто предполагам каква е причината…

  4. Michel Says:

    Търговецът плаща 0.5% при плащане с карта от страна на клиента. Плаща ги на банката, като такса.

    НЕ Е ЗАКОННО обаче, да ти вземат с 0.5% (или повече) отгоре, за да си „компенсират“ тези 0.5% „загуба“! Информирай ПИБ за това!!

  5. M Says:

    Някои банки (напр. ОББ) изрично посочват в тарифата си, че плащането на ПОС при търговец е безплатно.
    Провери в сайта на банката си и ако са ти удържали неправомерно разноска, алармирай банката на всяка цена, за да вземе мерки за некоректния търговец!

  6. grigorweblog Says:

    Обяснението на билетния център е, че билета е финансов документ и по тази причина те трябва да получат пълната му стойност и процентите на банката се начисляват допълнително.

  7. Michel Says:

    Обяснението им е глупаво… Ти така или иначе информирай ПИБ! Няма лошо… Срещал съм го и друг път това, но само веднъж… и не ми хареса. За плащане с карта VISA Classic – 3 (!) процента отгоре…

  8. Mikhail Says:

    Обърни се към тарифния бюлетин на банката-издател на картата (не е „Борика“). Там вероятно има такса за плащане на ПОС, която обзалагам се е – 15 ст.
    Всяка банка си има. Ако искаш да я избегнеш тази такса, ползвай кредитна карта – там таксата се плаща от търговеца.


  9. И това не е съвсем така – ОББ вземат такса половин процент при всяко плащане, даже и при златна кредитна карта – иначе ако всички картодържатели си плащат задълженията в срок няма доходност от продукта :).

  10. Michel Says:

    Първа Инвестиционна Банка:

    При плащания с VISA Electron/Maestro: 0.15 лв. при плащане на POS терминал.

    При плащания с VISA Classic/VISA Gold/Mastercard и други кредитни карти: няма никакви такси при плащане на POS терминал! 0! Дори и ако се плаща в чужбина, а не в България.

    За другите банки не знам…

  11. беров Says:

    Една позната ми беше разправяла, че във Франция в табаците (малки магазини, където е ясно по името какво продават) не се навивали на картови разплащания за малки суми. Причината е ясно – разходите по транзакцията е прието, че са за тяхна сметка. А ако от билетен център вземеш двупосочен билет Сф-Вн-Сф дали отново ще си платиш транзакцията или се приема, че относително по-голямата печалба от продажбата на такъв билет ще я „поеме“, но като гледам, че за 30лв. не е станало, едва ли за 60 ще е по-различно.
    Вероятно има някаква разлика при продажбата на стока цигари и стока ценна книга, която не ми е ясна, но съм че ако нещо струва Х лв. и ако в договора ми пише такса при ПОС терминал на търговец 0лв, то е достатъчно ясно. Такава е таксата, ако се не лъжа за VISA, а и предполагам за всяка една дебитна карта.

  12. Ангел Says:

    Най-добре е да се обадиш на безплатните телефони в ПИБ или да пишеш в блога им. Задай им въпрос,те ще ти отговорят. По принцип не е редно търговецът да ти начислява разходите, които той плаща за ползване на удобството ПОС терминал. Това би трябвало да са отношения между него и банката.


  13. […] да платите с 3% повече!” Подобно нещо вече ми се беше случвало, затова реших да последвам съветите в оставените […]


Вашият коментар

