Задачка-закачка

юни 27, 2008

Очарован съм от задачите по математика след 7-ми клас. Имат необходимата сложност, а част от тях се решават със здрава логика, а не с познания по математика. Е, сигурно нямаше да съм толкова очарован, ако бях седмокласник или родител на такъв, но за момента изпитът просто ми осигурява малко забавно време в петък следобяд.

Ето и условието на задача 47, която е доста логическа, интересна и според мен сложна като за 7-ми клас:

На конкурс по математика е даден тест от 30 задачи, като за правилен отговор на всяка задача се присъждат 4 точки, за грешен отговор се отнема 1 точка, а за задача без посочен отговор се присъждат 0 точки. При какъв най-малък брой участници в конкурса поне двама от тях ще бъдат оценени с равен брой точки?

Отговорът може да го намерите във файла, разпространен от министерството.

4 Коментари “Задачка-закачка”

  1. grigorweblog Says:

    Провери си отговора на сайта на министерството. Няма да развалям кефа на останалите.

  2. gamar Says:

    Числото е споменато във въпроса. Задачката наистина е интересна и подвежда към размисли за вероятности 🙂

  3. grigorweblog Says:

    gamar, числото не е споменато във въпроса. Иначе е поддвеждаща – аз например реших, че резултат не може да падне под нула, просто защото никога не съм правил тест, в който да падна под нула, а реално няма такова условие и това трябва да се предвиди.


Вашият коментар

