Ами сега? (2)

юни 11, 2008

Информацията е от netinfo.bg и е във връзка със статията ми от вчера „Ами сега?“:

„През живота ми наистина са правени опити да бъда привлечен като сътрудник на Държавна сигурност, доколкото схващах – в областта на контраразузнаването.

Винаги съм търсил и намирал начини да избегна тази участ, още при първия опит да бъда вербуван, съобщих това на близките си и на повечето от приятелите, а през 1987 г., изрично отказах да стана информатор. Има свидетели, които могат да потвърдят всичко това.

Все едно, обявяването на името ми е равносилно на опит за интелектуално убийство. Жалко, защото вярвах, че с литературата си съм допринесъл повече за България, отколкото със „заслугите“ си в борбата срещу американското разузнаване.

Не съм направил нито един писмен или устен донос, не съм злепоставил нито един човек. Не се сърдя и на тези, които са използвали името ми, за да оправдават дейността си. Те се отнасяха дружелюбно с мен, но са били принудени да пазят службата си.

Днес единият е член на обществото на благородните ротарианци, а другият, ако е между живите, до колкото знам, е собственик на хотел на Черноморието. Поздравете ги от мен!“

Продължавам да не знам какво да мисля, но се чудя защо не е вмъкнал тази подробност в иначе обшираната си и уж изчерпателна автобиография „Доколкото си спомням“.

Вашият коментар

