Ти срамуваш ли се…

февруари 15, 2008

…от некадърните реклами на компанията, за която работиш?

Преглеждам договор за кредит на Райфайзенбанк. Договорът е стандартен, но има доста груби и обвързващи клаузи. На въпросите ми какво им е значението кредитната инспекторка обикновено отговаря, че това са мъртви клаузи, никой не им обръща внимание. Продължавам да се заяждам заради заяждането – ако никой не им обръща внимание, защо не отпаднат от договора. Не може, договора бил стандартен. Вдигам рамене – отговора го знам преди да ми го е казала.

Преди не питах „защо“. Напоследък навсякъде са се пръкнали едни мили момичета, които работят като фронт-офис по всякакви организации. Опъват една усмивка и те молят да се подпишеш на поредната декларация или молба, или просто те карат да си дадеш личната карта или да си кажеш ЕГН-то, без значение –  важното е, че го правят както са ги учили – мило, любезно, с усмивка и т.н. И почнах да питам „защо“. Защо ви трябва това, защо ми искате онова? Елементарни въпроси – не се заяждам, а просто желая да бъда проактивен. Да де, ама те отговарят „Така наредиха“, „Изисквания на ръководството“ или както по-горе – „Това е стандартно“. Просто натикват моята проактивност в кенефа и пускат водата. Иди разбери чие е това изискване и защо.

Но вчера поглеждам кредитната инспекторка и изстрелвам „А вас, като служители на Райфайзенбанк, не ви ли е срам от рекламата с кучето с клатещата се глава?“. „Срам ни е, но нищо не можем да направим“, отговаря, а аз ликувам.

Advertisements

16 Коментари “Ти срамуваш ли се…”

  1. Боян Says:

    Срам не срам – продължават тъпите реклами…

    А и обслужването в Райфазен е ужасно, под всякаква критика…

    http://boyank.wordpress.com/2007/12/12/reklama_raiffeisen/

  2. singu Says:

    да не говорим, че Райфайзен направо си нарушават закона с т.нар. „сканиране“ на личните карти. Много често такива ксерокопия от лични карти се валят безметежно по бюрата на служителите… А не са и единствените


  3. Рекламата на Райфайзен по телевизията е едно от най-скудоумните неща, които са се появявали на екран. Безмозъчните същества, които само поклащат глава в знак на съгласие са толкова отвратителни и отблъскващи, че чак им се чудя откъде имат клиенти.

  4. grigorweblog Says:

    Да, и аз мисля, че рекламата е доста обидна за служителите на банката и кара хората сериозно да се замислят искат ли да са клиенти на банката. За съжаление решаващ фактор е ГПР.

  5. Боян Says:

    Не винаги е заради „по-добрите“ условия… Аз съм доволен потребител на една банка, в която доскоро си получавах заплатата, ползвам и ипотечен кредит. Интернет банкирането им е страхотно, поне според моя 3-годишен опит.
    Наскоро обаче смених работата си. На новата работа всички си получават заплатите в Райфайзенбанк, защото така е по-лесно за счетоводителката. Реших да не се конфронтирам още от началото и си открих сметка в Райфайзенбанк и аз… Уви, май е било по-добре да си отстоявам правото да получавам заплатата си там където аз искам…

  6. Сашо Says:

    Същото като Боян, само че при мен в договора пише, че ползвам банка по избор на компанията (т.е. счетоводителката). Работата ми ме води в няколко различни банки, и макар че всички имат проблеми с облсужването на клиентите, в Райфайзен е просто ужасно. Губят ти времето с глупости непрекъснато, e-банкирането им не работи с „нови“ браузъри (IE7 с Виста). Отказаха ми смешен кредит, защото компанията, в която работя „не е надеждна“ (Fortune 500).Служителките в клона под офиса си избират познати от опашката и ги „канят“ да те предредят.


  7. Оня ден разбрах, че банките правят изключение. По закон те имат право да изискват и да сканират лични карти. Колкото и нелепо да е това…

    А от липса на тъпи реклами в България не можем да се оплачем…

  8. Надя Says:

    Рекламата наистина е супер тъпа, да не говорим и че клатенето на главата точно по този начин у нас означава „Не“. Явно обаче някой не си е научил урока преди да я пусне в ефира.

  9. deni4ero Says:

    Всички реклами на Райфайзен за ужасни. За съжление! Казвам „за съжаление“, защото съм бивш служител на банката. Не знам в какви клонове на банката сте ходили и в какви градове, за да сте толкова ужасени от обслужването. Просто извикайте управителя на банката и му се оплачете от отношението на служителите му. А, колкото до „избирането на познати клиенти“ от опашката, пак бих казала, че това не е точно така, защото знам за какво точно иде рече. И пак – не се сърдете на служителите, защото не знаете какво им е на тях да ви отказват, като знаят, че, примерно, вие сте в правото си. Има си изисквания, които не могат да се пренебрегнат, а всеки се бори за насъщния, нали :)И, въпреки че от 4год не работя там, не съм имала нито един проблем след напускането си.

  10. pierrot Says:

    По същата – правилна:), логика, жените – служители на „Загорка“ как са се чувствали след онази реклама преди няколко години?
    Избраната рекламна агенция разчита явно, че колкото повече се говори за банката, толкова по – добре, ама де да беше така..

  11. grigorweblog Says:

    Че рекламата е грозна и глупава, спор няма. Чуденката ми е трябва ли служителите на банката в този случай да го приемат лично и примерно да дадат някакъв feedback на маркетинг отдела и ако го направят, ще ли промени нещо това им действие?
    Колкото до обслужването – банка като останалите. ИМа добри попадения, има и глупави процедури.

  12. pierrot Says:

    ами аз не съм ти отговорил точно на това питане, защото поне според мен, никой няма да изяви подобно мнение пред шефа си ( защото нямат достатъчно смелост ). Просто рядко са хората с мнение и самочувствие да се изкажат.

  13. grigorweblog Says:

    Хм, а ако приемем, че се намери такъв човек и той не е от маркетинг отдела, редно ли е той да дава мнение по корпоративно одобрената рекламна стратегия, защо и как би го направил и какво би постигнал?


  14. Хора, прекалявате с това за личните карти. Банката ви е също като личния ви лекар (и той ви има ЕГН-то, да ви светна) – ако и нямате доверие, какво правите там?

    Рекламата с кученцето … никога няма да ползвам Райфайзенбанк. Не обичам зомбирани служители. Но пък тази реклама е като билбордовете на Азис – сега коментираме банката, нали?

  15. pierrot Says:

    приемаме, че се намери такъв. за да отвори дума по – именно, корпоративно одобрена реклама, трябва да направи две неща – да е намерил достатъчно значим минус на настоящата реклама ( отметката на Георги за зомбираните служители е на място) и да го изкаже достатъчно стегнато и ясно по официален ред където трябва, изтъквайки минусите от нея. тогава може и да има шанс…

  16. grigorweblog Says:

    @Георги: Всъщност целта на постинга беше да коментираме рекламата и както вече поясних в коментар 11, дали служителите могат и трябва да предприемат нещо в случай на изключително грозна и тъпа реклама.
    @Pierrot: И аз така мисля. Интересно дали някой в Райфайзен е надигнал глас:)


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: